La început, pentru a ne face o mică publicitate, am colectat de pe site-urile literare toate adresele email existente ale celor ce ştiam că au tangenţe cu poezia niponă. Lista aceasta, îmbogăţită apoi cu adresele celor care au participat la concurs şi altele găsite în mailuri colective, intitulată lista LAPNO, este cea pe care trimitem în fiecare lună invitaţia de participare. Dar mai întîi am trimis pe ea şi diverse alte materiale care să stimuleze atenţia destinatarilor. Am părăsit însă ideea pentru că nu prea am avut feed-back.
În primăvară, tot după un model englezesc, pentru a diversifica activitatea, am lansat şi un site pentru postări sezonale PRIMĂVARĂ TÎRZIE. El a fost urmat de o vară de neuitat şi, acum, de niciodată toamna nu fu mai frumoasă... Primul a avut 9 autori care au postat 63 de creaţii din diverse genuri cu tematică de primăvară. Al doilea 7 autori şi 56 de postări (vara e un anotimp care predispune mai mult la trîndăveală). Ultimul are deja 8 autori, dar toamna abia începe. Este posibil ca slaba participare să se datoreze inabilităţii doritorilor de a se descurca pe internet. Înscrierea pe site cere o procedură destul de simplă de a-ţi face un cont Google, dar se vede că ea nu este lesne accesibilă decît unora. Activitatea pe aceste site-uri ar fi putut fi mai alertă dacă exista măcar o persoană care să poată face comentarii prompte la postările făcute de ceilalţi.
Mai simplă a fost înscrierea pe un grup de discuţii Yahoo!, intitulat ROMANIAN HAIKU, care de la 10 iunie pînă în prezent are deja 32 de membri şi 354 de postări. Aici, era suficient să ai un cont email yahoo şi să urmezi trei paşi simpli pentru a deveni membru. Discuţiile n-au putut fi îndreptate spre chestiuni care ţin de abordări ideatice şi teoretice şi nici spre lucruri practice precum modalităţile de a te descurca pe internet (care cred că sînt deficitare la mulţi din cei prezenţi acolo). În schimb, o bună parte din cei înscrişi şi-au postat haiku-urile şi s-au bucurat de comentarii din partea altora. Ocazie cu care doi dintre comentatori s-au dovedit observatori redutabili şi de mare fineţe. Este pus astfel în evidenţă astfel faptul că modalităţile de comunicare pe care le oferă internetul permit celor care au simţ hermeneutic să şi-l poată manifesta, iar celor comentaţi să se bucure de el.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu