„Cred că un mare poet fără discipoli este ca un om fără copii.”

Eduard Ţară


locul desfăşurării primului kukai din România, locul unde puteţi găsi informaţii despre fenomenul haiku din ţară şi nu numai

sâmbătă, 28 iunie 2008

O nouă etapă

Sub eticheta ce şi cum facem sînt grupate 34 de texte în care, de-a lungul timpului, am explicat pentru cei neiniţiaţi pe internet cam ce e acest site şi cum se umblă pe el, iar apoi am expus proiectele cu care am început şi felul în care ele s-au dezvoltat prin noi iniţiative.

Găsiţi acolo momentele în care am am trecut de la un singur site, pe rînd, la mai multe, dar şi pe cele în care am multiplicat concursurile pe care le desfăşurăm. Sînt, de asemenea, prezente iniţiativele prin care am diversificat site-ul pentru a devni o publicaţie unde se poate găsi informaţia cea mai diversă referitoare la fenomenul haiku: alte concursuri, prezenţe româneşti în reviste şi concursuri pe alte site-uri, lecţii de haiku, eseuri şi comentarii, portrete, inerviuri, mărturisiri, liste de volume publicate pe diferite genuri, liste de linkuri etc. În plus, găsiţi şi cîteva texte în care facem o retrospectivă a ceea ce s-a petrecut de cînd există site-ul şi concursul.

Cam pe la sfîrşitul anului trecut, am luat iniţiativa de a-i sprijini pe cei care, din diverse motive, nu au acces sau nu au destulă abilitate pentru a se descurca pe internet, pentru a fi totuşi prezenţi în spaţiul virtual. Ioan Găbudean scoate o mică revistă, Imagini frumoase, pentru cercul său de haiku intitulat Crizantema. Din august 2007, cu ajutorul meu şi al Mariei Tirenescu, are un site unde poate posta revista, iar acum sînt deja publicate online, tot cu sprijinul Mariei, primele 12 numere ale ei.

Cu aceeaşi intenţie am făcut pentru Şerban Codrin un grupaj de 7 bloguri unde am reluat online cele 6 numere ale revistei Micul Orion specializată în poeme în lanţ. Toate pot fi accesate de pe Orion redivivus, un blog pe care, Şerban Codrin îl va putea folosi aşa cum îşi doreşte.

De cîteva săptămîni, puteţi găsi pe blogul pe care l-am dedicat Manuelei Miga, adunate la un loc, toate articolele ei referitoare la poeziea niponă pe care le postasem deja pe ROMANIAN KUKAI, dar şi altele despre ikebana, o mai veche şi constantă pasiune a sa.

Cea din urmă şi cea mai recentă intiţiativă a fost lansarea BIBLIOTECII ROMANIAN KUKAI. Întîmplarea a făcut să descopăr un loc unde se pot găzdui cărţi online. Este poate cea mai promiţătoare deschidere pentru comunitatea noastră. Cărţile care sînt altfel greu, dacă nu aproape imposibil, de strîns într-o bibliotecă personală, vor fi prezente acolo la îndemîna tuturor celor ce au nevoie de ele.

Deocamdată am făcut două secţiuni: ANTOLOGII şi PLACHETE DE AUTOR şi fiecare are deja 4 titluri cu un număr de accesări care arată interesul celor ce le caută. Formatul permite citirea online, dar la fel de bine şi descărcarea fişierelor pentru a le avea pe calculatorul personal.


Citiţi şi:

BIBLIOTECA ROMANIAN KUKAI

BIBLIOTECA ROMANIAN KUKAI (II)

Niciun comentariu: