„Cred că un mare poet fără discipoli este ca un om fără copii.”

Eduard Ţară


locul desfăşurării primului kukai din România, locul unde puteţi găsi informaţii despre fenomenul haiku din ţară şi nu numai

vineri, 22 ianuarie 2010

REZULTATE IANUARIE 2010


-->

REZULTATELE
ROMANIAN KUKAI IANUARIE 2010

Dragi prieteni ai haiku-ului,

Iată rezultatele stabilite de juriu pentru concursul lunii IANUARIE 2010
a cărui temă a fost să includă în text cuvîntul CHICIURĂ sau PROMOROACĂ în oricare din formele lor gramaticale.

FELICITĂRI CÎŞTIGĂTOAREI:

Iulia Ralia


Şi tuturor participanţilor!


*

Locul I – 21 puncte

16.
dantelă veche –
doar chiciura-i mai ştie
meşteşugul

Iulia Ralia


Locul II – 16 puncte
24.
Ah ! promoroaca –
cireşii au înflorit
a doua oară ?

Letiţia Iubu
Locul III – 15 puncte

32.
Livezi in floare -
nici zumzet, nici mireasma
doar promoroaca

Vali Iancu


Locul IV – 13 puncte

10.
poartã deschisã –
cu flori de promoroacã
vechea livadã

Mircea Teculescu

31.
chiciura si-n turn –
bataia clopotelor
mai cristalina

Ioana Dinescu

Locul V – 9 puncte 1.
Pe Cetăţuie
brad semeţ în chiciură –
scara lui Iacov

Radu Kretzudava

12.
Ora ceaiului -
promoroacă pe ramuri
jarul în vatră

Tincuţa Horonceanu Berenevic

38.
abisuri limpezi -
înfloreşte chiciura
pe pânza de paing

Doru Emanuel Iconar

39.
strai de chiciură -
dup-o singură noapte
brazii mai bătrâni

Sorin Toma Boc

Locul VI – 8 puncte

21.
Chiciură pe brazi
peste satul adormit
fluierat de tren

Florica Ceapoiu

41.
Aruncat în şanţ
în giulgiu de chiciură
bradul de Crăciun

Gabriela Marcian

(ceilalţi participanţi îşi pot vedea rezultatul în tabelul voturilor trimis pe lista LAPNO, cei care nu l-au primit îl pot solicita la adresa dioica_urtica@yahoo.com)


Un comentariu:

Maria Tirenescu spunea...

Numai câteva cuvinte referitoare la această etapă...

Poemul câştigător,16, este, după părerea mea, un micropoem, care se adresează ochiului, memoriei noastre afective, dar nu e haiku.

Pe locul al doilea e un poem care seamănă cu ceea ce am citit în Antologia de lirică japoneză scrisă de Ion Acsan şi Dan Constantinescu. De aceea l-am votat cu un punct.

"Flori de promoroacã" sau compararea cu florile a ramurilor cu promoroacă m-au determinat să nu acord puncte poemelor 32 şi 10. Nu am acordat niciun punct poemului 1, pentru că îmi lipsesc cunoştinţele de religie. Nu ştiu ce este scara lui Iacov. Am acordat 3 puncte poemului 12, poate nu am analizat suficient şi am fost furată de imaginea pe care mi-am închipuit-o. "înfloreşte chiciura" (e personificare), "satul adormit" şi "strai de chiciură" nu mi-au dat voie sa le acord puncte.

Poemul 41 e o frază, o constatare.

Dacă am greşit în analiza mea, vă rog să mă contraziceţi. Aştept argumentele voastre! Am vrut kukai, dar mă aşteptam şi mă aştept la seriozitate, răspundere şi studiul cu responsabilitate a cerinţelor haiku-ului.

Se poate învăţa! Învăţăm împreună! Şi eu vreau să ştiu mai multe! De aceea vă aştept comentariile.

Cu prietenie, Maria