„Cred că un mare poet fără discipoli este ca un om fără copii.”

Eduard Ţară


locul desfăşurării primului kukai din România, locul unde puteţi găsi informaţii despre fenomenul haiku din ţară şi nu numai

vineri, 16 martie 2007

ONLINE

Precizările anterioare trebuie adăugite cu cîteva despre ce este acest site. Este bine că s-a ivit prilejul, mai ales pentru a nu se mai isca şi alte confuzii, dar şi pentru că cine doreşte va afla cum să-şi facă pagina sa web. Am spus că aici se pregăteşte un concurs online. Acum însă îmi dau seama că, în ciuda faptului că nu numai că nu mă cred, dar nici nu sînt prea avansat în ale netului, din puţinul pe care îl ştiu este bine să împărtăşesc şi celor care încă nu au ajuns măcar la acest nivel foarte modest.

Sînteţi pe un site personal, nu pe unul care are şi primeşte membri. Dacă intraţi şi citiţi, aveţi statutul de vizitatori şi, pentru că aşa am setat eu relaţiile mele cu vizitatorii, puteţi face comentarii. Le puteţi semna scriindu-vă numele la sfîrşitul comentariului, dar puteţi semna şi cu numele contului Google dacă aveţi cumva unul. Puteţi deasemenea să lăsaţi un comentariu anonim alegînd această opţiune. Comentariile voastre, în măsura în care nu sînt pertinente, le pot şterge. Aşa am şi procedat cu unele în care am purtat discuţii tehnice cu cineva care nu se descurca cu ce trebuie să facă.

Ca administrator al acestui blog (voi spune mai încolo ce este blogul), pot trimite invitaţii cui doresc să mi se alăture pentru a forma o echipă. Invitaţii, odată ce au acceptat invitaţia, îşi validează calitatea de membri ai echipei şi pot posta şi ei texte sub semnătura lor. Un statut superior este acela de admin care implică şi atribuţii tehnice suplimentare. Deocamdată am trei invitaţi, doi care au experienţă în participarea la Shiki Monthly Kukai şi un al treilea care s-a oferit să mă ajute în munca de secretariat.

Un blog este un site personal în care poţi face însemnări diverse, un fel de jurnal personal online – weblog. Google, dar şi alte organisme de pe internet, oferă facilitatea de a găzdui gratuit asemenea bloguri. Pentru cei care au deja o activitate mai intensă pe net fără să aibă un abonament plătit la un server, el poate servi ca un fel de carte de vizită web. În multe formulare pe care le completezi pe internet eşti întrebat despre adresa sau pagina ta web. Blogul poate însemna aşa ceva.

Cei care au deja un cont Google pot oricînd să apeleze şi la acest serviciu – Blogger. Numele contului şi parola vor fi aceleaşi pentru toate serviciile pe care şi le doresc. Dacă ai mai multe bloguri, intri pe ele cu acelaşi nume de cont şi parolă avută pe contul tău Google. Orice invitat pe un alt blog decît al său foloseşte pentru a-l accesa numele de cont şi parola contului său Google (nu altele speciale pentru acel site).

*

Cu această ocazie remarc că de fapt acest kukai va însemna pentru mulţi şi o iniţiere suplimentară în activitatea pe internet. Oarecum dificilă la început, dar atrăgătoare şi aducînd deosebite satisfacţii.

2 comentarii:

Maria Tirenescu spunea...

Pentru mine, participarea la Shiki Monthly Kukai este o scoală. Citesc ceea ce scriu poeţi cu experienţă, traduc, mă străduiesc să înţeleg. Uneori, greşesc, dar numai încercând poţi descoperi.

Până la urmă, participarea schimbă ordinea priorităţilor. Înaine, scriam când venea inspiraţia. Acum, caut variante, forţând venirea ideilor. Când aflu care sunt cuvintele cheie, încerc să imi ordonez gândurile spre a scrie un haiku cât mai aproape de ceea ce se cere şi se aşteaptă. Apoi, văd cum a fost evaluat de ceilalti participanţi. Nu spun că ar conta foarte mult în activitatea mea ulterioară. Până la urmă, e un joc. Dar învăţ mereu lucruri noi.

Omul îmbătrâneşte numai când activitatea lui intelectuală încetineşte. Sper să fiu activă cât mai mult timp.

Cu prietenie, Maria

Anonim spunea...

ma bucur din toata inima sa particip la acest concurs. pentru ca fac ceea ce imi place, scriu ceea ce imi place. aici voi vedea indeaproape ce scriu ceilalti poeti, experienta este folositoare. de pe un site specializat in lirica nipona poti invata sa scrii lirica nipona adevarata. cu prietenie, cristina