„Cred că un mare poet fără discipoli este ca un om fără copii.”

Eduard Ţară


locul desfăşurării primului kukai din România, locul unde puteţi găsi informaţii despre fenomenul haiku din ţară şi nu numai

miercuri, 25 martie 2009

Interculturalitate româno-japoneză (II)


Data : 27.02.2009

Tema: Să lucrăm împreună

Tipul: Atelier origami, păpuşi, ikebana, program artistic, expoziţie de lucrări, iniţiere în haiku, prezentare de carte

Locul de desfăşurare: Grădiniţa cu program normal Bucu, Judeţul Ialomiţa


În cadrul proiectului educaţional „Interculturalitate româno-japoneză la 50 de ani de la reluarea relaţiilor diplomatice România - Japonia” Şcoala cu clasele I-VIII „Sf. Ierarh Nicolae” Bucu, în parteneriat cu Societatea de Haiku din Constanţa, a desfăşurat activitatea „Să lucrăm împreună”.


La acţiune au participat invitaţi de onoare: Prof. Aurica Văceanu, preşedintele Societăţii de Haiku din Constanţa, Prof. Şerban Codrin, scriitor ialomiţean, inspector preşcolari Ion Teodora de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Ialomiţa şi cadre didactice de la Şcoala Bucu: Prof. Marin Dumitru Anton – directorul unităţii, Ed. Marin Viorica – organizatoarea activităţii, Prof. Popa Mariana, Prof. Duţu Luminiţa, Prof. Apostol Daniela, Înv. Vizireanu Anişoara, Înv. Zaharia Gheorghe, Ed. Dimache Viorica, Ed. Vlad Florica, Andraş Ionela – bibliotecară, precum şi 25 de copii preşcolari, 40 de elevi de gimnaziu şi 22 de părinţi.


Activitatea s-a desfăşurat la grădiniţă în sala de grupă cu preşcolarii grupei pregătitoare şi în şcoală cu copiii de gimnaziu, iar prezentarea de carte a avut loc la Biblioteca Bucu.


Sala de clasă a fost amenajată corespunzător, ornată cu lucrări confectionate prin tehnica origami: ornamente, păsări kiwi, cocori, flori, brazi, nuferi. La început, doamna Văceanu Aurica, cetăţean de onoare al comunei Bucu, anunţă tema proiectului şi importanţa acestuia pentru educaţie.


Copiii grupei pregătitoare, îndrumaţi de doamna educatoare Marin Viorica au fost împărţiţi în două echipe: într-o parte copii îmbrăcaţi în costume populare românesti, iar de partea cealaltă copii îmbrăcaţi în pantaloni negri şi bluză roşie, ce imitau chimonoul japonez.


Se prezintă cu ajutorul videoproiectorului imagini din Japonia: cireşi în floare, cascadă, copii japonezi, templul Zen, etc.


Cele două grupe de copii se întrec în a confecţiona „Ţărăncuţa” din materiale refolosibile (linguri de lemn şi material textil) şi „Evantaiul” din hârtie pe care se află desenată floarea de cireş, cu ajutorul tehnicii origami.


În timpul lucrului, ambel echipe au fost creative şi originale în realizarea temei. Lucrările au fost expuse, iar copiii au fost apreciaţi.


Activitatea a continuat cu un program artistic: recitare de poezie, grup vocal, („Foaie verde sălcioară” şi „Grâuşor din Bărăgan”), hora prieteniei,(„Aşa-i românul”) exerciţii ritmice cu cercul.


Trebuie menţionat că în desfăşurarea proiectului, de mare ajutor au fost părinţii care au fost prezenţi la activitate şi care s-au preocupat de costumaţiile copiilor. O mămică, Jantea Daniela, a realizat un aranjament floral prin tehnica ikebana.


Evaluarea activităţii s-a făcut prin amenajarea unei expoziţii cu obiectele lucrate de copii, iar oaspeţii au apreciat rezultatul muncii lor şi i-au felicitat pe preşcolari, pe doamna educatoare şi pe părinţii care s-au implicat în desfăşurarea acestei acţiuni.


Acţiunea a continuat la şcoală cu iniţiere în haiku, recitare haiku şi proiectare de imagini din Japonia. Domnul scriitor Şerban Codrin a prezentat istoria şi modul de alcătuire a unui haiku, naturaleţea limbajului, rezonanţa şi răspândirea acestei specii de poezie în ţara noastră.


Partea finală a acţiunii s-a desfăşurat în cadrul bibliotecii comunale Bucu, unde doamna Văceanu Aurica a prezentat câteva cărţi şi reviste care vorbeau despre haiku şi despre tradiţiile japoneze, îndemnând pe copiii prezenţi la lectură pentru aprofundarea acestui gen literar.



Un comentariu:

Anonim spunea...

Un alt fel de colaborare romano-japoneza

http://www.dancenews.ro/content/view/501/450/