„Cred că un mare poet fără discipoli este ca un om fără copii.”

Eduard Ţară


locul desfăşurării primului kukai din România, locul unde puteţi găsi informaţii despre fenomenul haiku din ţară şi nu numai

vineri, 7 decembrie 2012

Autori şi cărţi - apăsăm pe acceleraţie




Proiectul Autori şi cărţi l-am lansat curînd după ce am găsit site-ul calameo care găzduieşte acum şi BIBLIOTECA ROMANIAN KUKAI. Ideea, mult prea entuziată, presupunea o colaborare cu o largă comunitate dornică să-mi trimită informaţiile cu care să completez listele de autori (de poeme de sorginte niponă sau de cărţi legate de aceste specii) şi de volume publicate de ei în limba română.

 

Listele cuprind acum:
532
Autori
37
Antologii,
volume colective
29
Volume despre poezia şi cultura niponă
4
Volume traduceri
119
Volume  haiku
15
Volume  tanka
15
Volume poeme
într-un vers
16
Volume renku,
poeme în lanţ
2
Volume gunsaku,
poeme secvenţiale
6
Volume haibun,
poezie zen
2
Volume senryu
2
Volume haiga

Înfiinţată pe 8 iulie 2008 şi  anunţată aici: CĂRŢI ŞI AUTORI, iniţiativa se pare că nu a împărtăşit avîntul meu şi altora. Am primit doar informaţii sporadice legate, cele mai multe, doar de o persoană şi volumele sale. Cei care au antrenat într-un anume fel pe autori în jurul revistelor care mai există se pare că nu au fost interesaţi de aşa ceva, n-au avut vreme sau, pur şi simplu, nu au catadicsit să participe la o asemenea iniţiativă. Fapt este că în februarie 2009, semnalam starea de fapt în această postare pe RK: Autori şi cărţi la zi şi constatam că există înregistraţi 421 de autori şi circa 130 de volume. Lucrurile au trenat de atunci şi am introdus puţine nume noi întîlnite pe parcurs sau altele ale tuorilor afirmaţi în concursurile RK şi RH.

 

Pînă acum cîteva zile numărul autorilor ajunsese doar la 455. Dar, asociindu-mă cu Eduard Ţară, am hotărît să luăm pagină cu pagină toate revistele apărute în perioada din ‘90 încoace şi să facem listele autorilor apăruţi în fiecare număr, precum şi al volumelor semnalate într-un fel sau altul. Cu Eduard, din două motive: pentru că ştiu că are aproape toate revistele apărute în această perioadă (în timp ce eu am doar o parte, cele apărute după 2005) şi pentru că este o persoană foarte organizată şi tenace. Rezultatele nu s-au lăsat aşteptate. După parcurgerea a 10 numere din revista Haiku, înregistrările au crescut spectaculos şi au ajuns la cifrele din tabelul alăturat.

 

Dacă aveţi numere ale revistelor de haiku publicate la noi şi vreţi să ne ajutaţi, procedaţi la fel ca în modelul de pe calameo şi trimiteţi listele voastre la soimana@yahoo.com . Mulţumiri anticipate!

 

Puteţi însă să ne semnalaţi şi orice greşeli pentru a le corecta sau orice adaosuri acolo unde sînt necesare completări.

 

 

 

Niciun comentariu: